El model IDIBELL d’innovació en salut viatja a Barcelona i Japó 

healthio_5

L’equip d’innovació i desenvolupament de negoci de l’IDIBELL ha participat en la segona edició de HEALTHIO, un esdeveniment celebrat els passats dies 16, 17 i 18 d’octubre amb l’objectiu d’experimentar i gaudir de les últimes innovacions en el camp de la salut. Una delegació liderada per Gisela Lorente, responsable del portafolis d’innovació de l’IDIBELL, ha donat a conèixer les oportunitats de transferència de coneixement i desenvolupament de negoci que ofereix l’IDIBELL des d’un estand propi obert a empreses, col·laboradors potencials i visitants en general.

Organitzat per Fira de Barcelona, HEALTHIO ha reunit ciutadans, professionals sanitaris i empreses innovadores en un espai obert per impulsar el diàleg entre tots els agents que integren l’ecosistema sanitari i propiciar l’evolució del sistema. Els prop de 4.500 visitants de HEALTHIO han pogut conèixer les novetats i l’oferta dels 115 expositors a través de 25 itineraris o visitades guiades i escoltar a més de 321 ponents en 420 xerrades (àgores) entre els quals s’hi ha inclòs molts noms vinculats a l’ecosistema de Bellvitge i les spin-off de l’IDIBELL: Gabriel Capellá, Ángel Raya, Òscar Martínez-Tirado, Oriol Casanovas, Oriol Bestard, Josep Comín, Fernando Fernández-Aranda, Mónica Povedano, Núria Montesinos, Marta Barrachina (ADmit Therapeutics), Rafel Máñez (RemAb Therapeutics), Anna Portela (Xenopat), Joan Gilabert (Tractivus).

A més a més, durant la segona semana d’octubre, la directora d’innovació i desenvolupament de negoci de l’IDIBELL, Raquel Egea, ha format part de l’equip de la missió empresarial en el marc de la fira BioJapan organitzada per ACCIÓ. Aquesta missió es va dur a terme en el marc de la 20ena edició de la fira BioJapan (Yokohama), la fira de referència a nivell asiàtic de la indústria biotecnològica mundial i on es donen cita els principals professionals de desenvolupament de negocis i llicències de la indústria biotecnologia d’arreu.

La fira representa “una gran oportunitat ja que les empreses japoneses del sector estan en ple procés de globalització i necessiten aliances amb empreses i institucions biotecnològiques estrangeres per desenvolupar nous medicaments i incorporar noves tecnològies”, explica Egea. Aquest any, BioJapan ha inclòs una zona HealthCare (dedicada a gestió de la salut i rehabilitació, entre d’altres àmbits) i una zona de salut digital, smart cell industry o eHealth, amb les innovacions més modernes del sector de ciències del a vida i de la salut.

Scroll to Top