{"id":20856,"date":"2022-03-10T09:13:34","date_gmt":"2022-03-10T08:13:34","guid":{"rendered":"https:\/\/idibell.cat\/?p=20856"},"modified":"2022-03-10T09:14:58","modified_gmt":"2022-03-10T08:14:58","slug":"que-thi-jugues-que-tinteressa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/idibell.cat\/2022\/03\/que-thi-jugues-que-tinteressa\/","title":{"rendered":"Qu\u00e8 t’hi jugues que t’interessa?"},"content":{"rendered":"
L\u2019eduCAC ha comen\u00e7at l\u2019any amb el projecte Qu\u00e8 t\u2019hi jugues?, Una proposta que s\u2019endinsa en el context dels videojocs i els jocs d\u2019aposta en l\u00ednia des de l\u2019expertesa de l\u2019alumnat. \u00c9s fruit de la col\u00b7laboraci\u00f3 entre el CAC a trav\u00e9s del programa eduCAC, l\u2019IDIBELL i la Unitat de Joc Patol\u00f2gic de l\u2019Hospital Universitari de Bellvitge.<\/p>\n
Qu\u00e8 t\u2019hi jugues? consisteix, d’una banda, en un estudi per con\u00e8ixer els h\u00e0bits de l\u2019alumnat del cicle superior de l\u2019ESO relacionats amb videojocs i jocs d\u2019aposta en l\u00ednia;\u00a0 i de l\u2019altra en un programa d\u2019intervenci\u00f3 a l\u2019aula per promoure un consum cr\u00edtic i responsable. El programa d\u2019intervenci\u00f3 \u00e9s la unitat did\u00e0ctica Qu\u00e8 t\u2019hi jugues, creada ex professo per aquest projecte.<\/p>\n
Participen en el projecte dos centres educatius: l\u2019Institut Bellvitge de l\u2019Hospitalet de Llobregat i l\u2019Escola Virolai de Barcelona, tots dos molt conscienciats amb la necessitat d\u2019introduir l\u2019alfabetitzaci\u00f3 medi\u00e0tica en el curr\u00edculum de l\u2019alumnat. Consideren que el context dels videojocs facilita situacions reals i motivadores per treballar les compet\u00e8ncies necess\u00e0ries en l\u2019entorn digital.<\/p>\n
En aquests moment, s\u2019est\u00e0 duent a terme una prova pilot en els dos centres educatius que es desenvolupar\u00e0 en tres fases. Una fase inicial de preavaluaci\u00f3\u00a0 q\u00fcestionaris que recullen h\u00e0bits joc d\u2019atzar, \u00fas de videojocs, distorsions cognitives, actituds i percepci\u00f3 social sobre el joc, impacte de la publicitat i coneixement de les cases d\u2019apostes. Una fase d\u2019intervenci\u00f3 a l\u2019aula (unitat did\u00e0ctica Qu\u00e8 t\u2019hi jugues) i una fase final de postavaluaci\u00f3, en la que es tornaran a administrar els mateixos q\u00fcestionaris.<\/p>\n
A cada centre educatiu s\u2019han definit dos grups d\u2019alumnes: un grup experimental\u00a0 i un grup control. Ambd\u00f3s grups respondran els q\u00fcestionaris, per\u00f2 les fases d\u2019intervenci\u00f3 la faran en moments diferents. El grup experimental ja ha comen\u00e7at\u00a0 la intervenci\u00f3 que durar\u00e0 fins al mes de mar\u00e7\u00a0 i quan aquest grup acabi, es far\u00e0 la intervenci\u00f3\u00a0 amb el grup control. D\u2019aquesta manera, a la fase final es podran comparar els resultats i comprovar si s\u2019han produ\u00eft, o no,\u00a0 canvis que es puguin relacionar amb el programa d\u2019intervenci\u00f3.<\/p>\n
La fase inicial de preavaluaci\u00f3 va tenir lloc els dies 11 i 14 de gener. L\u2019alumnat de cicle superior de l\u2019ESO que participa en l\u2019estudi, va respondre els q\u00fcestionaris psicom\u00e8trics amb l\u2019assessorament dels experts de l\u2019IDIBELL i l\u2019Hospital de Bellvitge.<\/p>\n
Des del dia 17 de gener s\u2019est\u00e0 desenvolupant la fase d\u2019intervenci\u00f3 a l\u2019aula a trav\u00e9s de la unitat did\u00e0ctica Qu\u00e8 t\u2019hi jugues? Les activitats\u00a0 fan propostes per afavorir l\u2019an\u00e0lisi cr\u00edtica de la realitat de l\u2019alumnat per tal de conduir-lo cap a l\u2019autoconeixement\u00a0 i el consum responsable dels videojocs i dels continguts digitals.<\/p>\n
Finalment, i per assolir la implicaci\u00f3 de les fam\u00edlies, s’han fet sessions informatives per tal d\u2019explicar l\u2019estudi en el qual participen els seus fills i filles.<\/p>\n