ADmit Therapeutics, S.L. s’ha convertit en la nova spin-off de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) després d’adquirir un contracte de llicència amb l’IDIBELL i la Universitat de Barcelona per desenvolupar una prova per a la detecció precoç de la malaltia d’Alzheimer (AD). Actualment, l’empresa compta amb el suport de l’IDIBELL, l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i ACCIÓ (Generalitat de Catalunya).
“El nostre principal objectiu és desenvolupar una prova de diagnòstic precoç d’Azheimer, implementar-la en la pràctica clínica i contribuir a optimitzar el reclutament dels pacients en els assaigs clínics. Els nostres socis són essencials per avançar en aquesta direcció”, explica la Dra. Marta Barrachina, directora general i cofundadora de l’empresa. Els metges Ramón Reñé i Jordi Gascón són els altres cofundadors i actuen com a Consell Assessor Mèdic de l’empresa.
La prova de diagnòstic d’ADmit Therapeutics representa la determinació en sang d’una sèrie de biomarcadors mitocondrials no relacionats amb el β-amiloide o tau. Tenint en compte la hipòtesi prèviament establerta que, en AD, la disfunció mitocondrial sistèmica es dona just abans de l’aparició d’agregats cerebrals anormals de proteïnes, els descobriments de l’empresa podrien esdevenir un grup de biomarcadors molt útil per a la detecció de pacients en les primeres etapes de la malatia.
Es preveu que ADmit Therapeutics desenvolupi un nou dispositiu IVD de laboratori que obtingui la corresponent marca CE a finals de 2019. En aquest moment, la companyia busca inversions privades per implementar el seu pla de desenvolupament, que compleix amb el nou Reglament europeu d’IVD establert a l’abril de 2017.